Viharjelzés (2023. május)

Kategória: vektorgrafika - középszint

Feladat leírása

Viharjelzés (2023. május) illusztráció

A balatoni viharjelzés arra szolgál, hogy a tavon lévőket figyelmeztesse az időjárásból adódó
veszélyekre. A strandokon hirdetőtábla mutatja, hogy milyen szélerősségtől áll fenn az első-,
illetve a másodfokú viharjelzés. A viharjelzést a percenként adott alkalommal felvillanó fények
jelentik, melyek jól láthatók. A hirdetőtáblák megmutatják, hogy mit szabad tenniük
a strandolóknak viharjelzés esetén. 

Készítsen egy, a viharjelzést bemutató hirdetőtáblát vektorgrafikus szerkesztőprogram
segítségével SVG-formátumban az alábbi leírás és a minta szerint! Munkáját mentse
viharjelzes néven! Ügyeljen arra, hogy a megrajzolt alakzatok vektorgrafikus objektumok
legyenek! A megoldáshoz szükséges szövegek megtalálhatók a vihar.txt UTF-8 kódolású,
egyszerű szöveges állományban. 


Részfeladatok

  1. 1. A kép legyen A4-es méretű, fekvő tájolású! 

  2. 2. Helyezzen el egy, az oldal méretével egyező és azt pontosan fedő téglalapot! A téglalap kitöltése legyen RGB(54, 72, 96) színkódú sötétkék szín! A téglalapnak ne legyen körvonala! A téglalap az összes – később létrehozandó – alakzat mögött helyezkedjen el! (A téglalapot zárolhatja a véletlen módosítások elkerülése céljából.) 

  3. 3. Helyezze el a „VIHARJELZÉS” szöveget, és formázza a következők szerint!  

    • a) A szöveg Open Sans betűtípussal és 72 pontos betűmérettel jelenjen meg! 

    • b) A szöveg színét állítsa RGB(196, 136, 136) kódú színre! 

    • c) A szöveget helyezze el a kép felső harmadában, vízszintesen középre! 

  4. 4. Készítse el a minta és a leírás alapján az úszó és a gumimatracon fekvő pálcikaembert, valamint a matracot! A pálcikaemberek teste és a gumimatrac 1 mm vastagságú alakzatokból készüljön, színük legyen a korábbi RGB(196, 136, 136) kódú szín! 

    • a) A két pálcikaember feje egy-egy 4,5 mm átmérőjű kör legyen! A köröknek ne legyen kitöltése, csak körvonala! 

    • b) Rajzolja meg a fekvő pálcikaembert és a gumimatracot! A pálcikaemberek testének többi részét és a matracot egyenes szakaszokból állítsa össze! Az úszó pálcikaember testét három, a fekvő pálcikaember testét hat szakaszból alakítsa ki! 

  5. 5. Készítsen az úszó és a matracon fekvő pálcikaember alá két egyforma vonalból álló hullámszerű alakzatot a leírás és a minta szerint! A hullámok vastagsága 0,75 mm, a hullámok színe RGB(110, 190, 195) színkódú világoskék legyen!

  6. 6. Készítsen egy 3 soros, 3 oszlopos táblázatot téglalapokból vagy szakaszokból a leírásnak és a mintának megfelelően! 

    • a) A táblázat celláinak vonalai a kép oldalaival párhuzamosan helyezkedjenek el! 

    • b) A táblázat vonalainak vastagsága 3 mm, színük RGB(200, 215, 215) színkódú halványkék legyen! Ügyeljen a téglalapok elhelyezésére: azok illesztési pontatlansága miatt ne legyen a szegély látható vastagsága sehol se több a megadottnál! 

    • c) A táblázat celláiban a mintának megfelelően helyezze el a szövegeket!  

    • d) A szövegek betűtípusa a címekkel azonos Open Sans legyen, betűméretük 18 pontos, 24 pontos, illetve 48 pontos legyen! 

    • e) A szövegek színe minden esetben a táblázat vonalainak halványkék színével egyezzen meg! 

    • f) A táblázat utolsó oszlopának két megfelelő cellájában helyezze el az elkészített ábrákat! 

    • g) A jobb alsó cellában egy-egy szakasszal áthúzott kört tegyen az ábrák fölé úgy, hogy azok határvonalán kívül az eredeti ábra ne legyen látható! 

    • h) A körök és az áthúzást jelző ferde szakasz legyen 2 mm vastagságú és a korábban használt RGB(196, 136, 136) színkódú! 


Mintaképek


Forrásfájlok

Megoldásfájlok