A személygépkocsik figyelmeztető jelzései A műszerfal egy sor mutató és figyelmeztető lámpát tartalmaz, amely tájékoztatja a vezetőt a gépjármű állapotáról, a motor működéséről és a vezetési paraméterekről. Sokáig a jelzések megjelenítése a műszerfalon gyártónként változott. Azonban mára az olyan nemzetközi szabványok, mint az Egyesült Nemzetek Európai Gazdasági Bizottságának (ENSZ EGB) 121. sz. előírása vagy az ISO 2575:2004 szabvány, meghatározzák a legtöbb jelzőfényt, azok alakját és színét, kevés mozgásteret hagyva a gyártónak és beszállítójának. A műszerfaljelzések alapvetően három kategóriába sorolhatóak, amelyeket színük is jelez: A vörös színű hibajelzések azonnali cselekvést igényelnek. Ezek általában súlyos problémákat vagy veszélyhelyzeteket jeleznek, amelyek befolyásolhatják az autó biztonságos működését. A sárga színű hibajelzések általában figyelmeztető jellegűek, és azt jelezhetik, hogy az autó rendszerében valamilyen probléma vagy hiba merült fel. Bár a sárga jelzések általában nem jelentenek azonnali veszélyt, fontos, hogy a vezető figyelmet fordítson rájuk, és mielőbb ellenőriztesse az autót. Például az ABS hiba, a vezérlő elektronika problémái vagy a kipufogógáz-rendszer hibái is ide tartoznak. A zöld vagy kék színű jelzések informatív jellegűek, és azt mutatják, hogy az autó rendszerei normális működésben vannak. Főként a kényelmi és informatív funkciókat jelzik, például a világítási rendszer aktív állapotát. Néhány visszajelzőlámpa-szimbólum és azok funkciója Vörös színű jelzőlámpák Motorolajnyomás: Az olaj nyomása túl alacsony, vagy az olajszint annyira kevés, hogy az már károsíthatja a motort. Hűtőközeg hőmérséklete: A motor hőmérséklete túl magas, a hűtőfolyadék felforrt. Azonnal le kell állítani az autót, majd visszakapcsolni a gyújtást, a fűtést pedig bekapcsolni, ez segít lehűteni a motort. Elektromos töltés állapota: Az akkumulátor vagy a generátor meghibásodására utaló jelzés. Nem javasolt továbbmenni. Motorháztető nyitva jel: életveszélyes nem megfelelően zárt motorháztetővel menni, akár kitörheti a szélvédőt, ezért mielőbb le kell húzódni, és ellenőrzés után be kell zárni. Csomagtartó nyitva jel: mielőbb meg kell állni és be kell zárni, hiszen a csomagtartó felnyílhat és az útra kieső csomagok életveszélyesek lehetnek. Rögzítőfék: A kézifék be van húzva. Indulás előtt ki kell engedni. Sárga színű jelzőlámpák Hátsó ködlámpa: a hátsó ködlámpa be van kapcsolva, ha nincs köd, ki kell kapcsolni, mivel zavaró lehet a gépjármű mögött haladó gépjárművezető számára. A fedélzeti motordiagnosztika vagy a motor meghibásodása: több tényező okozhatja a hibát. A hiba megállapításához a járművet minél előbb szakszervizbe kell vinni. Alacsony gumiabroncsnyomás: jelezheti, hogy a gumiabroncsok nyomása túl alacsony, vagy a TPMS szenzor meghibásodott. Zöld vagy kék jelzőlámpák Tompított fényszóró: a tompított fényszórók bekapcsolt állapotát, használatát jelzi a műszerfalon. Távolsági fényszóró: A kék színű jelzés azt mutatja, hogy fel van kapcsolva a távolsági fényszóró vagy reflektor. Ez a szembejövőket zavarhatja, ezért kapcsolja le szembejövő forgalom esetén! Start-stop rendszer visszajelző: akkor jelez, ha a gépjármű araszolás közben leáll. A start-stop rendszer igény szerint kikapcsolható.