Kitaláló (2023. május)
Kategória: python - középszint
Feladat leírása

Egy betűkitaláló játékban egy rejtett szót kell meghatározni a tippekre adott válaszokból.
A játék során szavakat adunk meg tippként, és erre válaszként azt kapjuk meg, hogy a rejtett
szóban hol és mely betűket találtuk el. A megtalált betűket megjelenítjük, a tévesek helyén
pontot („.”) írunk ki.
Ebben a feladatban csak olyan szavakkal foglalkozunk, melyek az angol ábécé betűivel
leírhatók, és pontosan hatbetűsek. A könnyebb feldolgozhatóság érdekében minden szó csupa
kisbetűvel szerepel. A rejtett szót 15 tároltból véletlenszerűen kell kiválasztani. A szavak
rendelkezésre állnak a szavak.txt állományban is és onnan a program forráskódjába
bemásolhatók. A szavak a következők:
Például:
rejtett szó: bicska
tipp: babona
válasz: b....a
Készítsen programot, amely a megadott szavak közül véletlenszerűen választ egy rejtett szót,
és a felhasználó tippjeire választ ad addig, amíg az ki nem találja a szó összes betűjét, vagy
amíg a stop szóval a futást le nem állítja!
A program forráskódját mentse kitalalo néven! A program megírásakor a felhasználó
által megadott karakterek helyességét nem kell ellenőriznie. Feltételezheti, hogy nem
tartalmaznak speciális jeleket, szóközt, ékezetes karaktereket, nagybetűket, és minden tipp
hatbetűs.
A képernyőre írást igénylő részfeladatok esetén az ékezetmentes kiírás is elfogadott.
Részfeladatok
1. A megadott 15 szót rögzítse a program forrásában egy megfelelő adatszerkezetben!
2. A rejtett szót válassza ki a rögzített szavak közül véletlenszerűen úgy, hogy azonos esélye legyen mindegyiknek!
3. Addig kérje a program a hatbetűs tippeket, amíg a rejtett szónak mind a hat betűje ismertté nem válik! Az utóbbi szabály alól kivétel, ha a stop szóval a játékot megállítja a felhasználó.
4. A játék végén, ha nem a stop szó miatt fejeződik be, írassa ki a mintának megfelelően a megfejtéshez használt tippek számát, különben ne írjon ki semmit!